Dag 3 Singapore + Dag 1 & 2 Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 3 Singapore + Dag 1 & 2 Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 3 Singapore + Dag 1 & 2 Maleisië

Door: Pim & Bouk

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

05 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gisterochtend hebben we lekker ontbeten in ons hotel en daarna zijn we lopend naar de bushalte gegaan om de bus naar Maleisië te nemen. We waren hier veel te vroeg dus zijn nog even geld gaan wisselen. Het was een erg warme dag en om dan met de backpack door te stad te lopen is niet heel fijn. We zien ook nog steeds het voordeel niet van het reizen met een backpack, tot nu toe zijn we van mening dat we overal nog prima een koffer bij ons hadden kunnen hebben. Maar goed we zijn nog maar een paar dagen op pad dus we zullen het zien. We lopen voornamelijk op slippers hier alleen in het vliegtuig hebben we onze sportschoenen aangehad. Mijn prachtige sandalen hebben de eerste dag al voor blaren gezorgd en ik ben ook heel blij dat ik mijn bergschoenen thuis gelaten heb. En dan hebben we nog van die prachtige afritsbroeken en andere wandeldingen bij ons, ik denk dat ze de komende maanden lekker in de backpack blijven of een enkele reis Nederland krijgen want dat is tot nu toe echt nog niet nodig!
Om 11 uur zijn we met de bus richting het stadje Melaka vertrokken. Dit is een stadje in Maleisië. Onderweg hebben we twee kleine stops gehad. De eerste om bij de douane van Singapore een uitreisstempel te halen en het kaartje in te leveren wat we hebben gekregen bij binnenkomst. En de tweede stop om een stempel + sticker te halen bij de douane van Maleisië. Rond 15 uur arriveren we op het station van Melaka. We zijn met de taxi naar het hotel gegaan waarbij we bijna een ongeluk kregen omdat onze chauffeur druk op z'n telefoon aan het kijken was om een foto voor ons te zoeken. De prijzen zijn hier al een stuk beter dan in Singapore. We betaalden 5 euro voor de taxirit wat achteraf 2,50 euro te duur bleek te zijn. Eenmaal aangekomen in het hotel leek het op het eerste gezicht allemaal prima. Maar later bleek dat alles toch wel erg vies was.
We zijn de stad ingegaan hebben hier een hapje gegeten, het stadhuis bekeken, shoppingmall bezocht, met de fietstaxi door de stad gegaan wat echt hilarisch was (te kitsch en keiharde muziek aan), een drankje in het hardrock cafe gedaan en een hapje gegeten aan de rivier (voor slechts 10 euro).
Vanochtend ontbijt in het hotel gehad wat ook niet goed was daarna snel uitgecheckt en de taxi naar het busstation gepakt. We zijn rond 11.30 met de bus vertrokken naar Kuala Lumpur waar we rond 13 uur arriveerden. Met de metro richting ons hotel en het laatste stuk met de taxi. Ook dit hotel bleek niet schoon te zijn en in een zeer onveilige buurt te liggen. Daarom hebben we besloten hier uit te checken, ook omdat we hier drie nachten zouden blijven. We hebben de taxi naar Bukit Bintang gepakt en zijn hier op zoek gegaan naar een schoon hotel wat we snel hadden gevonden. Daarna heerlijke sushi gegeten (heeeel goedkoop:-)) en rond gekeken in deze mooie wijk.

• 05 September 2014 - 17:51

Marlou:

Wat leuk om het lange verhaal te lezen! ik zou nog maar niets verkopen of terug sturen, het is idd pas het begin van de reis en komen jullie er nog wel achter, dat de spulletjes allemaal toch handig te zijn!
    Ook leuke foto's! wel te rusten xxx

• 05 September 2014 - 18:03

Jop:

Super jongens!! Mooie pics

• 05 September 2014 - 18:50

Inge :

Hahaha! Het is al heel herkenbaar! Afgezet worden, vieze hotels, je kapot zweten... Daar gaat straks nog bijkomen dat je je kapot gaat ergeren aan de lange busreizen en de bureaucratie over visa en bij grenzen... Maar daar komen ook nog duizend fantastische momenten voor terug!! Geniet er van!!

• 05 September 2014 - 19:51

Annemie:

Vind het knap dat jullie dit allemaal zo durven!
    En tja, de hygiëne normen zijn daar niet zo als wij gewend zijn helaas.
    Maar ook dat went na een paar dagen.

• 06 September 2014 - 09:27

Frans Wessels:

Koester noa de mam !!!!

• 06 September 2014 - 13:58

Frans Wessels:

Moet dus zeen: loester noa de mam !!! Veul schpass nog

• 09 September 2014 - 13:25

Pim & Bouktje Van Ogtrop:

Haha hebben toch niet naar mams geluisterd en toch een paar spulletjes in Kuala Lumpur achtergelaten. We zullen het zien, gelukkig hebben we een pinas bij ons ;-)