Dag 3 t/m 7 Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 3 t/m 7 Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 3 t/m 7 Thailand

Door: Pim & Bouk

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

19 September 2014 | Thailand, Chiang Mai

Dag 3
Helaas regent het nog steeds in Koh Lanta. We hebben bij de receptie twee fietsen gehaald en zijn een rondje over het eiland gaan fietsen. Erg leuk! Onderweg kwamen we een olifant en apen tegen helaas waren deze allen vastgebonden met kettingen :-(
Daarna naar het dorpje Saladan gefietst hier hebben we gegeten en een massage gehad, heerlijk!!
In het hotel met een stel Duitsers gesproken zij zijn ook van plan morgen naar Koh Phi Phi te gaan. Tickets geboekt, nu afwachten of het door kan gaan vanwege het slechte weer. Dit komt door een tyfoon die van Indonesië naar Vietnam trekt.
Savonds hebben wij besloten morgen niet naar Koh Phi Phi te gaan vanwege het slechte weer. Spraken twee Nederlanders en die waren met de boot van Koh Phi Phi naar Koh Lanta gekomen en dat was geen prettige tocht geweest en wij moeten tegen de golfen in, dus nog onprettiger.

Dag 4
Vanochtend bleek dat de boot naar Koh Phi Phi niet was gegaan vanwege het slechte weer. Wij zijn met een minivan naar het vliegveld van Krabi gegaan. Vanaf Krabi naar Bangkok gevlogen en van Bangkok naar Chiang Mai. De vlucht duurde 2 uur en was even duur als de nachttrein die 12 tot 14 uur duurt!! In Chiang Mai kwamen we aan in een erg leuk guesthouse, super vriendelijke mensen en een hele mooie kamer. Na een half uurtje op onze kamer kwamen we erachter dat we onze tas kwijt waren met laptop, ipad etc. Deze hadden we in de taxi laten liggen, STOM!! Gelukkig hadden we een kaartje van de taxi chauffeur gekregen met zijn nummer. Meteen de taxi chauffeur gebeld en hij kwam de tas brengen :-) Pfieuw wat een geluk!

Dag 5
Scohtends met TukTuk rondje door Chiang mai gemaakt. Tempels bekeken, ander Guesthouse gezocht want die waar we nu slapen kunnen we maar twee nachten blijven. We hoorden van twee Thaise mensen dat we naar Chiang Mai Fashion moesten gaan om voor Pim een pak te laten maken, dit wouden we in Vietnam doen maar ze hebben hier een leuke aanbieding. Dus op naar Chiang Mai Fashion. Pim heeft hier stoffen uitgezocht en een foto laten zien van de pakken die hij wil. Pim zijn maten zijn opgemeten en morgen moeten we terug komen zodat Pim het kan passen.
Daarna zijn we naar een touristenbureau gegaan om een aantal leuke tours te boeken voor de komende dagen.
Savonds gegeten bij de night market en even een rondje gelopen. Ze hebben 's avonds een markt langs een hele lange straat, je kunt hier heel veel nep spullen kopen!

Dag 6
Vanochtend werden we met een jeep opgehaald. We zijn eerst naar een butterfly & orchidfarm geweest. Leuk om te zien maar niet erg bijzonder. Daarna op olifanten gereden, dit vonden we niet zo leuk. De olifanten worden volgens ons niet goed behandeld en hadden ook niet veel zin in het tochtje. Daarna zijn we de jungle in gegaan en hebben we een wandeling van een uur gemaakt naar een waterval. Daar aangekomen heeft Pim heerlijk gezwommen in de waterval. Daarna weer een uur terug wandelen en gelukkig zijn we geen enge beesten (SLANGEN) tegen gekomen ;-)! Toen was het tijd voor een beetje ontspanning, raften!:-) dit was erg leuk! Daarna over gestapt op een bamboo vlotje. Met de jeep weer terug naar Chiang Mai. Savonds heeft Pim zijn pak gepast, nog een paar kleine aanpassingen en dan zijn ze zaterdag hopelijk klaar.

Dag 7
Vandaag zijn we naar een olifanten opvang geweest. Hier worden olifanten die slecht behandeld zijn opgevangen. Ze lopen hier gewoon los en worden heel goed verzorgd, een hele andere ervaring!!! :-)
Sochtends mochten we kennis maken met de olifanten door ze te voeren. Na de lunch gingen we met de olifanten spelen in een modderbad, dit was echt geweldig!!! De olifanten vonden dit heerlijk ze gingen lekker in de modder liggen en sommigen vielen zelfs in slaap terwijl wij ze insmeerden met modder. Na het modderbad konden we wel een bad gebruiken dus op naar een grote plas om de olifanten en onszelf te wassen. Het kleine olifantje vond dit helemaal geweldig en ging steeds kopje onder :-)
Dit was een van de leukste dagen tot nu toe van onze reis!! Dit kunnen jullie denk ik ook wel op de foto's zien (twee vrolijke gezichten :-))

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs vanuit Chiang Mai

• 19 September 2014 - 17:06

Yvonne Van Loon:

Och WAT een leuke belevenissen allemaal geniet er maar lekker van en veel plezier dikke knuffel van mij

• 19 September 2014 - 17:06

Jan En Fedde:

We genieten van jullie verhalen ga zo door. Wij zitten nu al een paar dagen in Barcelona. Ook wij hebben het hier naar ons zin. Lekker warm, lekker eten. Vanavond naar een vuurwerk show. Voorzichtig en tot mails.
    Jan fedde

• 19 September 2014 - 20:00

Wim Van O:

wat een avontuur met de olifanten; dat lijkt mij een onvergetelijke ervaring

• 19 September 2014 - 20:02

Wim:

wat een geweldige ervaring met de olifanten; helemaal top!

• 19 September 2014 - 22:27

Annemie V.:

Geweldig! Leuk jullie reisverslag te lezen!

• 20 September 2014 - 18:25

Sietzesietzema:

wat een avonturen echt leuk.was deze middag even bij Eppie Pomper hij maakt het goed ;hij praatte maar raak;constant op bed te liggen begint wel te vervelen je bent niet ziek; slapen gaat ook niet zo best. Bouk was naar haar moeder in Leek met de eletr,fiets.

• 21 September 2014 - 16:44

Margo Teheux:

Hallo Pim en Boukje,
    Van Marlou heb ik de tip, hoe ik jullie kan volgen op jullie reis. Wat een ervaring, zomaar een wereldreis. Een hele uitdaging. Met de olifanten is natuurlijk een hoogte punt, zijn er ook zieke olifanten bij, zo ja, dan ben ik op dezelfde plek geweest. Hoe dan ook het is geweldig en iets, wat je nooit meer vergeet. Jammer van het weer, maar de zon zal er snel weer zijn. Geniet van alles wat jullie zien.
    Veel groetjes Margo

• 22 September 2014 - 12:27

Roos:

Wat een prachtige foto's... het ziet er allemaal fantastisch uit! Arrivederci in Italia !!

Groet uit Florence en nog een hele fijne reis,

Roos