Dag 6 t/m 18 Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 6 t/m 18 Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 6 t/m 18 Australie

Door: Pim & Bouk

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

03 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Dag 6
Vandaag is Jeannou jarig. Samen met Pim naar de stad gegaan. Even bij de Opera House gekeken en in het parkje daarachter lekker geluncht. ’s Avonds zijn we met Bart en Jeannou naar een restaurantje gegaan. Daar hebben we mee gedaan aan een popquiz waarbij Pim de pot heeft gewonnen.

Dag 7
Vandaag lekker rustig aan gedaan. ’s Avonds lekker gezwommen, gebubbeld en in de sauna gezeten. Daarna een heerlijke pizza gegeten.

Dag 8
Vandaag zijn we met de bus/trein naar Bondi Beach gegaan. Hier lekker op het strand gelegen en gewinkeld. ’s Avonds in Sydney heerlijke sushi gegeten.

Dag 9
Vandaag met z’n vieren naar de stad geweest. Een boottocht gemaakt, een soort van pretpark bezocht en over de Harbour Bridge gelopen.

Dag 10
Pim is hardlopend naar Bondi Beach gegaan. Ik ben samen met Bart en Jeannou in de bus naar Bondi Beach gegaaan. Gewinkeld, op het strand gelegen, heerlijk gegeten. ’s Avonds hebben Bart en Pim spaghetti gemaakt.

Dag 11
Vandaag naar de stad geweest. Gewinkeld en foto’s gemaakt. ’s Avonds met Bart en Jeannou gaan eten bij een heerlijk visrestaurantje, alle oesters voor 1 dollar per stuk. Morgen vliegen we naar Cairns om onze camper op te halen. Van Bart en Jeannou hebben we een i love Sydney tas gekregen met allemaal leuke spulletjes voor in onze camper. Na het eten nog een lekker ijsje gegeten.

Dag 12
Vanochtend ging de wekker om 04.35 uur, pff vroeg!! Bart en Jeannou waren ook wakker om ons uit te zwaaien. Met de taxi naar het vliegveld gegaan. Aangekomen in Cairns stond onze camper al klaar. We zijn meteen van Cairns naar Cape Tribulation gereden. Hier hadden we een mooie camping midden in het regenwoud.

Dag 13
Vanochtend bij een mooi strand gekeken en daarna even bij de supermarkt boodschapjes gedaan. Toen we de boodschappen in de camper wilden leggen zat er een hele dikke huntsman spin in onze camper. Gelukkig hadden we van Bart & Jeannou Mortein gekregen dus de spin was binnen een seconde dood! Daarna doorgereden naar Bramston Beach. Daar op een hele mooie camping aan de zee geslapen.

Dag 14
Vanochtend naar de Babinda Boulders geweest. Dit zijn grote stenen in het water. Daarna naar de Josephine falls. Hier lekker gezwommen. Onderweg groente en fruit gekocht bij een stalletje waar we een man tegen kwamen die hier al 5 jaar woont. Hij vertelde ons over een plek waar een krokodil ligt. Hier naar toe gereden en de krokodil lag inderdaad aan de rand van een meertje. Daarna doorgereden naar South VanMission Beach waar we een hele mooie camping vonden. ’s Avonds eten gekookt en geskypt met de moeders.

Dag 15
Vanochtend lekker gezwommen in het zwembad. Nog even over het strand gewandeld en boodschappen gehaald in de stad. Nog even gezwommen en daarna eten gemaakt en een filmpje gekeken.

Dag 16
Vanochtend vroeg vertrokken richting Townsville in de hoop dat we kangaroo’s tegen zouden komen onderweg. Helaas hebben we tot nu toe alleen nog maar 10 dode kangeroo’s langs de weg gezien. We wouden graag met de boot naar Manetic Island maar alle hotels op het eiland waren vol omdat er een fullmoon party was. Dus besloten om nog een paar uurtjes door te rijden naar Airliebeach in the whitsundays. Onderweg boodschappen gedaan en een BBQ gekocht. Op de camping lekker gebbqt.

Dag 17
Vandaag de hele dag op pad geweest om een tour te boeken naar the great barrier reef. Dit is alleen nogal lastig. Alle tours vertrekken richting de eilandjes in de buurt maar niet naar het echte reef. Nog even gezwommen in het zwembad van Airliebeach. Daarna bij de camping een tour geboekt naar whiteheaven beach en the great barrier reef. We slapen drie nachten op een zeiljacht en gaan een aantal mooie duiken maken, ik ben heel benieuwd! Omdat we het bij de camping boekten kregen we twee nachten gratis en mogen we onze camper hier drie nachten laten staan. Dus al met al een goede deal. ’s Avonds gezellig met de buren gekletst en gebbqt en nog een filmpje gekeken.

Dag 18
Vanochtend zijn we naar Montes beach gereden, een prachtig strand. Hier een drankje gedaan en heerlijk geluncht. ’s Middags weer terug naar Airliebeach gereden en even in het zwembad gezwommen. Daarna heeft Pim een heerlijk biefstukje gemaakt op de BBQ. Nu douchen en dan lekker een filmpje kijken en slapen want morgen gaan we op de boot!

Foto's volgen later! Het internet is hier helaas te slecht. Er staan al wel enkele foto's op mijn facebookpagina.

• 03 November 2014 - 10:39

Marlou:

Hallo Pim en Boukje, weer leuk om de verhaaltjes te lezen en ook al ben ik reeds op de hoogte van de meestd dingen, toch leuk het weer te lezen! Geloof dat ik dat ook al in het vorig verslag schreef hihi, zal de leeftijd wel zijn!!
    Wat te gek dat jullie 3 dagen met een zeilboot gaan, dat zullun wel weer mooie plaatjes opleveren, geniet ervan. Een kangoeroe komen jullie noch wel eens levend tegen hoop ik, wat vreselijk dat er zoveel dode beesten liggen!!!
    Geniet verder van jullie mooie reis en tot skypes of apps! Dikke poen Loela

• 03 November 2014 - 11:22

Margo Teheux:

Hallo Pim en Bouktje, wat een ervaring, zomaar door Australie met een camper. Marlou is hier en heeft me nog wat meer verteld. Geweldig, wat jullie allemaal meemaken. Nu ook weer drie dagen met de boot, geweldig ( zou echter niets voor mij zijn, ik wordt ziek op de boot ). De kangeroo's zullen jullie nog wel tegenkomen, lijkt me heel apart om dat dier te zien "huppen "over de weg. Jammer dat er zoveel doodgereden worden. Ongedierte leeft dus ook in Australie, gelukkig hebben jullie er een oplossing voor, maar blijft toch opletten. Geniet nog maar van jullie verblijf daar, zo lezen lekker relaxen op de camping en weer verder als je er zin in hebt. Heeeeeerlijk, ik schrijf niet meer dat ik jaloers ben!!!!!!!!! Liefs Margo

• 03 November 2014 - 17:00

Hub Krops:

Godmiljaaaaaaar wat bin ich jaloes....!!!!! Geneet, dit maak geer mèr ins mit....!!!

• 04 November 2014 - 19:13

Sietze Sietzema:

wat een vacantie reis daar in Australia;kunnen jullie alle indrukken wel verwerken? Great Barriere rif is echt heel mooi volgens mn broer Henk- maar er is ook al veel schade door te veel toerisme.