Dag 19 t/m 37 Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 19 t/m 37 Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 19 t/m 37 Australië

Door: Pim & Bouk

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

22 November 2014 | Australië, Sydney

Hehe we hebben weer internet!

Dag 19
Vanochtend boodschappen gehaald voor op de boot, onder andere zeeziekpillen, hopelijk hebben we deze niet nodig.
's Avonds om 19.00 uur vertrokken we met de boot. Hier moesten we meteen een stingersuit huren. Dit is een pak die je aan moet als je het water in gaat om je te beschermen tegen de kwallen. Deze avond varen we naar de whitsunday islands. Veel golven dus wij hebben alle twee maar een pilletje genomen en zijn lekker gaan slapen. Wat de volgende ochtend een hele verstandige keuze bleek, de rest was namelijk al behoorlijk ziek geworden.

Dag 20
Vanochtend vroeg wakker. 's Ochtends zijn we naar White heaven beach gevaren. Met een klein bootje werden we op het strand gedropt om daar te zonnen en te zwemmen. Ook kregen we hier een opfris cursus voor het duiken. Op dit strand kwamen ook allemaal watervliegtuigjes aan met rijke chinezen, een mooi gezicht! Na de lunch zijn we naar een ander eiland gevaren om daar te gaan snorkelen. Het koraal is echt prachtig. 's Avonds zijn we naar the great barrier reef gevaren. Ook dit was weer een tripje met veel golven. Pim gelukkig op tijd een pilletje gehad. Ik niet dus voel me niet helemaal top maar hoef gelukkig niet over de railing te hangen om de vissen te voeren.

Dag 21
Vanochtend zijn we gaan duiken op the great barrier reef. Wij vonden dit persoonlijk een beetje tegen vallen. Je ziet ontzettend veel dood koraal. En helaas moest ik eerder naar boven omdat ik last van mijn oren had. Na de lunch hebben we op een andere plek van het rif gesnorkeld, dit was weer erg mooi. We hebben een stingray, schildpadden en haaien gezien!!!! ze hadden ons verteld dat deze haaien niets doen, maar ik vond het toch wel een beetje eng. Terug op de boot kwam er een groep dolfijnen langs zwemmen, errrug mooi!!! 's Avonds weer terug naar de eilanden gevaren.

Dag 22
's Ochtends gesnorkeld en daarna weer terug naar de kust gevaren. Leuke mensen leren kennen op de boot en afgesproken om samen met hun op een camping te overnachten. Wij hebben de camper weer opgehaald bij de camping en zijn vertrokken richting Cape Hillsborough. Hier schijnen bij zonsondergang en zonsopkomst kangaroos op het strand te zitten. Helaas zagen we ze 's avonds niet op het strand. Wel kwam er een kangaroo bij ons op de camping kijken toen we aan het eten waren.

Dag 23
's Ochtends om 5 uur opgestaan om naar het strand te gaan. En inderdaad hier zat een hele groep met kangaroos. Echt een prachtig gezicht en ze bleven ook mooi zitten. We konden erg dichtbij komen en hebben heel veel foto's gemaakt. De grootste kangaroo bleef mooi zitten het leek af en toe of hij aan het poseren was voor de foto's. Na het ontbijt zijn we naar Rockhampton gereden.

Dag 24
Vandaag rijden we naar Maryborough om naar Pim zijn oom en tante te gaan, Frans & Jacquelien. Met z'n allen naar een camping in Hervey Bay gegaan. Onderweg naar de camping een tour naar Fraser Island geboekt voor morgen.

Dag 25
Vroeg opgestaan want vandaag gaan we naar Fraser Island. We hebben hier een 4x4 gehuurd. Het hele eiland bestaat uit zand er zijn geen normale wegen. Dus de 4x4 hadden we ook wel echt nodig vandaag. Ook een heel stuk op het strand gereden, erg leuk!
's Avonds gezellig bij de Italiaan gegeten met z'n vieren.

Dag 26
Vandaag gaan Pim en ik weer verder naar Brisbane. De camper op de camping gezet en met de bus de stad in gegaan. Midden in de stad hebben ze een zwembad aangelegd dus daar zijn we heen gegaan. Lekker gezwommen en in de zon gelegen. 's Avonds tickets geboekt, souvenirs gekocht en heerlijke sushi gegeten.

Dag 27
Vandaag weer naar de stad gegaan. Gewinkeld en bij het zwembad gelegen. 's Avonds lekker gekookt op de camping.

Dag 28
Vanochtend zijn we naar Lone Pine gegaan. Hier mochten we met een Koala op de foto. Dit was erg leuk!!
Ook konden we hier kangaroos voeren en aaien. Daarna zijn we verder gereden naar Byron Bay. We hebben hier even rond gekeken maar dit was niet echt ons ding, het is een echt hippie stadje. Dus we zijn verder gereden naar Ballinda en hebben hier een camping gezocht.

Dag 29
Vandaag hebben we een wandeling gemaakt over het strand naar Lennox Head. En onderweg zagen we dolfijnen!!!!
Boodschapjes gedaan, geluncht in het dorpje en met de bus weer terug naar de camping.

Dag 30
Vandaag naar Coffs Harbor gereden. Erg saai stadje dus door gereden naar South West Rocks. Hier hadden we een gratis camping aan het water, echt ideaal.

Dag 31
Vanochtend kwamen er dolfijnen voorbij zwemmen. In 5 jaar tijd heb ik op Curacao nooit 1 dolfijn in het wild gezien en hier zie ik ze gewoon 3x in een week.
Na het ontbijt zijn we naar Tamworth gereden. Onderweg lag er een dode slang op de weg, bleeeh!! Gelukkig nog geen levende slangen tegen gekomen en dat wil ik ook graag zo houden.

Dag 32
Vanochtend zijn we naar Hunter Valley gereden. Dit is een wijnstreek. We hebben hier een tour geboekt voor morgen. Gaan morgen met de fiets door de wijnvelden fietsen en bij allemaal wijnhuizen wijntjes proeven. Ik ben benieuwd of we na een paar wijnhuizen nog recht kunnen fietsen.

Dag 33
Vanochtend de fietsen opgehaald en we kregen om 11 uur meteen onze eerste wijntasting. Daarna langs allerlei wijnhuizen gefietst en de heerlijkste wijntjes geproefd. Tussen de middag een heerlijke lunch met allemaal kaasjes, olijven, salami en toastjes gehad en natuurlijk een wijntje. We hebben twee lekkere flessen wijn gekocht. Toen we de fietsen terug brachten kregen we nog een ijsje met een soort wijn likeur. 's Avonds pizza's gebakken in de houtoven op de camping.

Dag 34
Vanochtend zijn we vertrokken richting de Blue Mountains. Onderweg langs de Wenworth Falls gegaan. Erg mooie watervallen. Toen we weer wilden vertrekken startte de auto helaas niet omdat iemand van ons de lampen aan had laten staan hahaha! Gelukkig kwam er na een tijdje iemand die startkabels in de auto had dus konden we weer verder. Camping opgezocht en vroeg gaan slapen want morgen gaan we wandelen.

Dag 35
Met de bus naar Echo Point gegaan waar we een prachtig uitzicht hadden. Daarna dik twee uur gewandeld langs watervallen en door het regenwoud, erg mooi!
's Middags boodschappen gehaald en 's avonds lekker gebbqt. Na het eten liet ik Pim z'n telefoon vallen, allemaal barsten in het scherm OEPS!

Dag 36
Vandaag zijn we vertrokken naar Canberra. Camper op de camping gezet en met de bus naar het centrum. De stad valt ons erg tegen. Er is weinig te beleven en het ziet er niet mooi uit.

Dag 37
Vanochtend vroeg van de camping vertrokken om naar een camping vlakbij Sydney te gaan. Onderweg contact met Bart en Jeannou gehad en besloten om toch maar rechtstreeks naar Bart en Jeannou te gaan in Sydney, wel zo gezellig! Camper uitgepakt en schoongemaakt. Daarna gezellig wijntje gedronken en pizza gaan eten.

Alle foto's zijn nu ook toegevoegd bij het vorige verslag!
En ook bij dit verslag zitten nu de foto's!

Veel lees en kijkplezier

• 22 November 2014 - 14:36

Epie Boerma:

Wat weer een supper mooie verhalen bouktje.
    We genieten ervan.
    mem dikke tuut

• 22 November 2014 - 15:29

Hub Krops:

Hebben jullie quad gereden op Fraser Island..?? En naar Katoomba geweest in the Blue mountains..?? En idd, Canberra mag dan wel de hoofdstad zijn maar het daar zooooo ongezellig dat je snel weer verder wilt, zeker als je weet dat er feel meer moois te zien is..!!
    Veel plezier verder....

• 22 November 2014 - 16:03

Pim & Bouktje Van Ogtrop:

Nee gewoon in een auto! We zijn inderdaad naar Katoomba geweest!

• 22 November 2014 - 16:04

Pim & Bouktje Van Ogtrop:

Alle foto's staan nu ook online!

• 22 November 2014 - 19:56

S,sietzema:

een lang verslag met interesse gelezen: Australie is ook een enorm groot werelddeel'het blijkt weer dat de natuur veelzijdig is veel variatie in het dieren leven en natuur; ja dat Groot Barriere rif spreekt tot mijn verbeelding

• 22 November 2014 - 21:23

Marlou:

Hey lieverds, het was weer heerlijk om te lezen en wat een leuke, mooie foto's! Heb ook het filmpje al gezien, geweldig! Neem ik morgen mee naar opa, zet ik het bij hem op de computer! Geniet nu van Sydney en tot gauw weer. xxxx

• 23 November 2014 - 08:48

Jan En Fedde:

He Pim en Bouk wat allemaal geweldig om mee te maken. Genieten van jullie foto's en films.
    Hebben gisteren een prachtige intocht gehad. 's Morgens regen en 's middags zon. Alleen de motor van de boot ging stuk deze keer. Met wat improvisatie is alles goed gekomen. Wiebe is in de vaart gevallen tijdens foto's maken. Met Fedde ging alles goed gelukkig. Nou heel veel plezier nog. Je ziet de foto's wel op facebook. Groetjes

• 25 November 2014 - 18:29

Margo Teheux:

Hallo Pim en Boukje, zomaar op een zondagmorgen een verslag van jullie geweldige reis. Tijdens het ontbijt, wegdromen in een heel andere wereld. Door de mooie foto's krijg je een beeld van het prachtige land, want dat is duidelijk. Met de camper reizen geeft heel veel mogelijkheden, maar kom je ook bv, insecten tegen, die daar wel eeerg groot kunnen zijn, begrijp ik. Jammer, maar al die andere dieren zijn natuurlijk geweldig om te zien. Kangeroos, dolfijnen. Daar moet je dus voor op wereldreis. Gelukkig nog geen levende slangen, en hou dat ook maar zo. De bootreis lijkt me echt een droom. Zomaar op de boot, met dolfijnen naast je. Jammer dat jullie ziek werden. Ik weet wat dat is, want wordt al ziek als ik ga snorkelen, weet je het nog Pim? Ik zou daarom ook bv. niet kunnen gaan duiken, terwijl het zo mooi is, zoals jullie ook beschrijven. Geweldig dat jullie dit allemaal doen en al dat moois kunnen zien en mogen ervaren. Ik ben benieuwd naar de film. Marlou komt het weekend en dan kan ik ze zien. Bedankt voor jullie verslag, foto's en film. Heel erg leuk. Geniet verder van jullie reis, ik kijk uit naar het vervolg. Veel groetjes Margo

• 14 December 2014 - 15:53

Opa:

WANNEER LATEN JULLIE WEER EENS WAT VAN JE HOREN,OF IDS DAAR GEEN INTERNET?
    GROETEN EN TOT SPOEDIG
    OPA