Dag 38 t/m 41 Australië + dag 1 t/m 24 NZ - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 38 t/m 41 Australië + dag 1 t/m 24 NZ - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 38 t/m 41 Australië + dag 1 t/m 24 NZ

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

18 December 2014 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Het even geduurd maar we zijn weer online!

Dag 38 Australië
Vanochtend hebben we de camper terug gebracht naar Jucy en zijn we met de bus terug gegaan naar Bart en Jeannou. Gezellig met z'n allen ontbeten, 's middags naar het zwembad en 's avonds heerlijk sushi gegeten en een film gekeken in de bios.

Dag 39 Australië
Vandaag een dagje Sydney in geweest samen met Pim. 's Avonds gezellig met z'n allen gegeten en gezwommen.

Dag 40 Australië
Vandaag lekker rustig aan gedaan en 's avonds met Bart en Jeannou uit eten geweest.

Dag 41 Australië + Dag 1 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend om 10.15 uur vertrokken vanuit Sydney richting Christchurch Nieuw Zeeland. Rond 17 uur aangekomen in ons hotel. Nog even de stad in geweest. Hier zie je veel schade van een aardbeving die hier geweest is. We hebben nu 12 uur tijdsverschil met Nederland. Het fijne aan Nieuw Zeeland is dat het 's avonds langer ligt is en dat er geen enge beesten zoals slangen en spinnen zijn :-)!!

Dag 2 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend hebben we onze Lucky camper opgehaald. En zijn we richting Dunedin gereden. We gaan eerst in ongeveer drie weken het zuid eiland van Nieuw Zeeland bekijken en daarna in ongeveer twee weken het noord eiland. We hebben vandaag een mooie gratis camping bij het strand gevonden.

Dag 3 Zuid Nieuw Zeeland
Vannacht kwamen we erachter dat het in Nieuw Zeeland ook een stuk kouder is. Ook vandaag overdag is het erg koud. We zijn naar het visitor center gereden in Dunedin en hebben hier een tour naar de pinguïns geboekt. Even een kopje koffie gedronken en daarna doorgereden naar het schiereiland Otago Peninsula. Vandaag in de stad thermo kleding gehaald. Ons warm aangekleed en rond 20.15 uur begon onze pinguïn tour. We stonden met z'n allen op een platform en konden zo de pinguïns uit de zee zien waggelen. De pinguïns die hier zitten zijn de blue pinguïns, dit is de kleinste pinguïnsoort ter wereld.

Dag 4 Zuid Nieuw Zeeland
Ook afgelopen nacht hebben we het weer ontzettend koud gehad. We rijden vandaag verder naar Invercargill. Onderweg bij een strandje gestopt waar een hele grote zeeleeuw lag. Daarna nog gestopt bij een waterval. Na het eten lekker warm gedoucht. In de camper maar water gekookt en in flessen gedaan zodat we het vannacht in ieder geval een beetje warm hebben.

Dag 5 Zuid Nieuw Zeeland
Vandaag in Invercargill een heather voor in de camper gekocht want het is gewoon echt te koud! Ook hebben we nieuwe kussens en fleecedekens gehaald. Daarna naar Bluff gereden, stukje gewandeld. Helaas regent het dus zijn we even in restaurantje gaan zitten. Doorgereden naar Lake Manapouri waar we een hele leuke camping gevonden hebben. Heel klein en knus. Het kacheltje werkt super!! Lekker warm vannacht.

Dag 6 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend vertrokken richting Te Anau. Bij het infocentrum handschoenen gekocht en een glowworm tour geboekt voor vanavond. Naar de camping gegaan. Rond 17 uur met de boot naar de grotten gevaren. Het eerste stuk in de grotten konden we lopen en daarna gingen we in kleine bootjes verder. In de grot zaten heel veel gloeiwormen. Het uiteinde van deze beestjes geeft licht wat echt een prachtig gezicht is.

Dag 7 Zuid Nieuw Zeeland
Vandaag gaan we naar de Millford sounds. De route hier naar toe was erg mooi zijn onderweg op verschillende plekken gestopt om mooie foto's te maken. In Millford sounds was helaas niet zoveel te beleven. We hebben een stuk gewandeld en zijn daarna naar de boot gegaan. Met de boot hebben we door de millford sounds gevaren, erg mooi. Onderweg met de boot nog heel dicht bij een waterval geweest. Omdat we al redelijk vroeg terug waren met de boot hebben we besloten om niet op de camping in de millford sounds te blijven maar weer een stuk verder te rijden.

Dag 8 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend zijn we vertrokken naar Queenstown. Even rond gelopen in de stad, geluncht en een camping opgezocht. Daarna hebben we een flinke wandeling gemaakt. We moesten een erg stijle berg beklimmen, dit vond ik iets minder leuk ;-)

Dag 9 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend door de stad en park gewandeld. Daarna vertrokken naar Arrowtown, een erg leuk oud stadje. En Daarna via een hele mooie weg door de bergen naar lake Wanaka gereden. Hier hebben we een prachtige gratis camping gevonden, erg mooi uitzicht op de bergen en het meer.

Dag 10 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend naar Franz Josef vertrokken. Onderweg heeft Pim Whitebait gegeten dit zijn allemaal kleine visjes die ze met eiwit bakken en op een broodje doen. nog even in fox glacier gekeken en toen doorgereden naar Franz Josef. Hier zijn we naar de hot pools geweest, heerlijk!! Even lekker opwarmen.

Dag 11 Zuid Nieuw Zeeland
Vandaag zouden we met de helikopter naar de top van de bergen gaan om hier in het ijs/sneeuw een wandeling te maken. Helaas kon dit door het slechte weer niet door gaan. Doorgereden naar Hanmer Springs.

Dag 12 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend naar de hot pools van Hanmer Springs gegaan. Heerlijk geluncht en daarna verder gereden naar Kaikoura.

Dag 13 Zuid Nieuw Zeeland
We wouden hier in Kaikoura graag met een boot walvissen gaan bekijken maar ze vragen hier 185 dollar per persoon voor, echt belachelijk!!! Besloten om dat dus niet te doen. Mooie wandeling gemaakt en daarna gekeken wat we nog gaan doen de laatste weken van onze reis. Verder gereden naar Blenheim en hier een fietstocht door de wijnvelden geboekt. Daarna naar een mooie camping gereden in White Bay. Pim heeft hier op het strand mosselen gevangen, ze waren heerlijk!

Dag 14 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend terug gereden naar Blenheim. Camper op de camping in Blenheim gezet en om 10.30 uur werden we hier opgehaald door het verhuurbedrijf van de fietsen. Vandaag langs verschillende wijnhuizen gefietst waaronder een van de beroemdste wijnhuizen Cloudy Bay.

Dag 15 Zuid Nieuw Zeeland
Vandaag naar Motueka gereden. Hier weer een mooie gratis camping kunnen vinden. Tickets geboekt voor het laatste deel van onze reis, het gaat nu snel! Onderweg naar Motueka zijn we nog langs wijnhuis Villa Maria gegaan. Deze wijn hebben wij voor het eerst op Curacao gedronken en dit vinden wij tot nu toe nog een van de lekkerste wijnen. De vrouw die de wijntasting deed bij Villa Maria was echt ontzettend aardig. We kunnen via de mail wijnen bij haar bestellen, onder andere voor onze bruiloft. We hebben van haar als kado voor de bruiloft een prachtige poster van Villa Maria meegekregen.

Dag 16 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend richting Abel Tasman gegaan. Hier een wandeltocht geboekt voor morgen. Verder lekker rustig aan gedaan.

Dag 17 Zuid Nieuw Zeeland
Vanochtend moesten we ons melden op parkeerplaats. We moesten in de boot gaan zitten die op een aanhanger lag. De aanhanger zat achter een trekker. De trekker heeft ons de zee ingereden en de boot heeft ons naar de baai gebracht waar onze wandeling begon. We hebben een wandeling van 3 uur gemaakt.

Dag 18 Zuid Nieuw Zeeland
Vandaag zijn we naar Picton gereden. Verder rustig aan gedaan vandaag.

Dag 19 Zuid + Noord Nieuw Zeeland
Vandaag zijn we met de boot van het zuid eiland naar het noord eiland gegaan. Deze tocht duurde 3,5 uur. Camper dichtbij de stad Wellington geparkeerd en de stad in gegaan. Aan het einde van de dag doorgereden naar Tongariro.

Dag 20 Noord Nieuw Zeeland
Vandaag rustig aan gedaan want morgen gaat Pim een hele lange wandeling van 19.4 KM maken. Ik blijf lekker op de camping want ik denk dat niemand er vrolijk van wordt als ik zover ga wandelen haha!

Dag 21 Noord Nieuw Zeeland
Pim is om 6.45 uur vertrokken. Ik heb lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan vandaag. Rond 13 uur was Pim al klaar met de wandeling dus dat heeft hij snel gedaan. 's Avonds lekker filmpjes gekeken.

Dag 22 Noord Nieuw Zeeland
Vanochtend vertrokken richting Lake Taupo. Het regent alleen erg hard dus besloten door te rijden naar Napier waar het de komende dagen wel mooi weer schijnt te zijn.

Dag 23 Noord Nieuw Zeeland
Vanochtend rustig aan gedaan. Even in Napier gekeken, koffie gedronken. Daarna verder gereden naar Gisborne. Het is hier prachtig weer. Wandeling gemaakt langs het strand.

Dag 24 Noord Nieuw Zeeland
We hebben eindelijk een beetje normaal internet dus Pim kon vanochtend de wedstrijd van Ajax kijken. Hier werd hij alleen niet zo blij van ;-) En ik kan eindelijk weer eens een verhaaltje posten!
Verder vandaag rustig aan en dan gaan we morgen weer verder rijden!

Tot de volgende keer maar weer, zal eens kijken of het uploaden van foto's ook lukt. Mocht dit niet zo zijn dan zet ik ze erop zodra we in Sydney zijn 29 december.

• 19 December 2014 - 07:13

Hub Krops:

In ein woord: Geweldig...!!! Bin nog ummer jeloes...

• 19 December 2014 - 08:14

Marlou:

He hallo daar, heb het hele lange verhaal alweer gelezen en daar we toch wel om de dag appen, kon ik me er nog veel van herinneren. Maar toch mooi om het dan allemaal weer eens te kunnen lezen!
    Wat een prachtig eiland en mooie foto's! Het filmpje van Pim zal wel nog in de maak zijn en daar verheug ik me ook weer op! Lieve schatten nog 2 maandjes en dan zijn jullie weer in Nederland! Ook een heeeeeel prettig vooruitzicht! Geniet er nog van de laatste 2 maanden en een hele fijne Kerst en veel plezier met oud op nieuw bij Bart en Jeannou in Sidney! Dikke poen en tuut, Loela

• 19 December 2014 - 09:54

Laura Ritzen :

Hallo reizigers, heb weer genoten van jullie reisverslag. Echt geweldig wat jullie meemaken. Geniet er nog van, voorzichtig en fijne kerst en jaarwisseling. Groetjes vanuit een regenachtig valkenburg

• 19 December 2014 - 14:25

Sietze Sietzema:

19 12-2014 14.17 sietze + ellie

• 19 December 2014 - 14:30

Sietze Sietzema:

hallo mooi verslag en duidelijjk zo zie je maar elk land heeft zn verrassingen in petto- als maar kunt genieten is alles oke prettige feestdagen en een mooie jaarwisseling-hier is het vandaag zonnig!

• 19 December 2014 - 14:51

Oma En Pake:

wat weer een prachtig reis verhaal en mooie foto's we hebben weer genoten dikke tut

• 19 December 2014 - 20:59

Margo Teheux:

Hallo Pim en Bouktje, wat leuk, weer een verslag van jullie. Ik had al begrepen, dat de internet verbindingen slecht zijn, waardoor we zolang verstoken bleven van jullie informatie. Geweldig wat jullie allemaal zien en beleven, gelukkig geen enge beesten meer. Jammer dat het weer een beetje tegen zit en daardoor niet alles kan doorgaan, zoals gepland of gewenst. Gelukkig zijn jullie creatief genoeg om te " overleven " in de kou en laten jullie je niet ontmoedigen. Wandelen, fietsen, varen, met de bedoeling zoveel mogelijk te zien. Geweldig. Via de foto's geven jullie ook de pracht van het land weer. Met de camper het land doorkruisen, mijn droom waar maken, fantastisch. Ik kan me echter ook voorstellen, dat jullie weer blij zijn in Australie te zijn, waar je weer in een "gewoon" bed kunt slapen, in een "gewone" keuken kunt koken, familie om je heen hebt en ga zo maar door. Geniet nog maar van alles, het is zo voorbij en dan moet er weer gewerkt worden, wat overigens ook geen probleem hoeft te zijn. Ik wens jullie een goede reis verder.
    Pim en Bouktje, verder ik wens jullie een hele fijne en gezellig kerst en voor het nieuwe jaar: Weer veilig terug in Nederland. Samen heel veel geluk en een mooie bruiloft.

• 20 December 2014 - 16:36

Fam. Veenboer:

Hey Pim en Bouktje!
    Wat fijn dat we steeds op de hoogte mogen blijven van jullie avonturen!
    Het komt allemaal geweldig over en die foto's!!!….SUPER!!!!
    Gisteren hebben we een hele gezellige avond gehad! (je weet wel ;-))
    Ook hoorden we over jullie plannen om weer thuis te komen.
    Jullie reis moet wel vermoeiend zijn, wat ondernemen jullie ontzettend veel! Maar goed, zo lezen/ zien wij hier in het regenachtige Fryslân van alles over die prachtige continenten en kunnen we heerlijk wegdromen.
    Wij wensen jullie hele gezellige kerstdagen en een werelds 2015!
    Hele lieve groet!

• 21 December 2014 - 17:57

Yvonne:

Mooie verhalen Pim & Bouk en leuke foto's!! Can't wait to see you!!

• 24 December 2014 - 14:04

Margo Teheux:

Hallo Pim en Bouktje, vanmorgen heb ik jullie filmpje bekeken, geweldig. Pim, volgens mij maak jij deze. Complimenten. Met de muziek erbij, is het gewoon fijn om te kijken. Samen met de foto's en het verslag, krijg je een heel goed beeld van jullie reis ( mag niet meer zeggen, dat ik een beetje jaloers ben???) Vooral Nieuw-Zeeland, daagt me uit om toch weer een grotere reis te maken. Ik ben er in ieder geval mee bezig. Geniet ervan.