Dag 25 t/m 34 NZ, Dag 1 (42) t/m 9 (50) Australië - Reisverslag uit Takapuna, Nieuw Zeeland van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 25 t/m 34 NZ, Dag 1 (42) t/m 9 (50) Australië - Reisverslag uit Takapuna, Nieuw Zeeland van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 25 t/m 34 NZ, Dag 1 (42) t/m 9 (50) Australië

Door: Pim En Bouk

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

12 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Takapuna

Dag 25 Noord Nieuw-Zeeland
Vanochtend zijn we naar Rotorua gereden. Daarna doorgereden naar Waiotapu. Hier 's avonds heerlijk in de hot pools bij de camping gezeten. Verder lekker een boekje gelezen en filmpje gekeken.

Dag 26 Noord Nieuw-Zeeland
Vandaag zijn we naar Waikite gereden. Hier zijn we naar een camping gegaan met thermaal baden. Lekker in de baden gezeten en bij een riviertje met kokend water gekeken, erg bijzonder.

Dag 27 Noord Nieuw-Zeeland
Vanochtend hebben we nog even lekker gezwommen in de hot pools. Daarna zijn we naar het hobbiton dorp gereden. Pim heeft hier de filmset bekeken en ik ben druk aan het solliciteren geweest.
Daarna zijn we naar een gratis camping gereden op de parkeerplaats van een bibliotheek. We hadden zelf wifi van de bibliotheek haha.

Dag 28 Noord Nieuw-Zeeland
Vanochtend zijn we vertrokken richting Bay of islands-Paihia. Dit was een behoorlijk stuk rijden.

Dag 29 Noord Nieuw-Zeeland
Vandaag is het 1e kerstdag. We hebben home alone 1+2 gekeken. Lekker gegeten en geluierd.

Dag 30 Noord Nieuw-Zeeland
Vandaag is het 2e kerstdag in Nederland, hier vieren ze dat eigenlijk niet. We zijn vandaag vertrokken naar Waiwera, hier lekker in de hot pools gezeten. Daarna verder gereden naar Orewa. Lekker gegeten, films gekeken en gesolliciteerd.

Dag 31 Noord Nieuw-Zeeland
Vanochten hebben we met Valkenburg geskypt (hier is het nog 2e kerstdag). Daarna verder gereden naar de camping in takapuna. Mooie camping aan het strand. Met de bus naar Auckland gegaan. Hier lekker gegeten, gedronken en winkeltjes bekeken. Daarna met de ferry naar Devonpoort. Van Devonpoort met de bus naar Takapuna, daar even over het strand gewandeld en een heerlijk ijsje gegeten.

Dag 32 Noord Nieuw-Zeeland
Vanochtend hebben we de camper opgeruimd en onze tassen weer ingepakt. Daarna zijn we naar Villa Maria Wine estate gegaan. Heerlijk wine tasting en lunch gehad. Daarna spullen naar het hotel gebracht en de camper ingeleverd.

Dag 33 Noord Nieuw-Zeeland
Vandaag moesten we vroeg op 5 uur. We vliegen vandaag naar Sydney. Op het vliegveld van Sydney hoorden we dat er een vliegtuig van Air Asia naar beneden is gekomen en over een week vliegen wij hier mee, niet heel fijn dus. Met de trein naar de stad gegaan om daar bij Jeannou haar werk de sleutel van hun appartement op te halen. Daarna met de bus naar Surry Hills gegaan om lekker te ontbijten/lunchen. Daarna naar Bart en Jeannou gegaan, spullen uitgepakt. En 's avonds met Pim en Jeannou sushi gegeten en film gekeken.

Dag 2 Australië-Sydney
Vanochtend naar de schoonheidspecialiste gegaan. Daarna naar de stad met Pim en Jeannou. Lekker gewinkeld.

Dag 3 Australië- Sydney
Vandaag is mem jarig!!!!
Ook komt Sophie (vriendin van Jeannou) aan en is het NYE!!!
Gezellig met z'n allen ontbeten. Daarna naar het park gegaan waar we een prachtig uitzicht hebben op de harbour bridge en de opera house. We waren hier rond 13.30 uur. Hebben heerlijk in het zonnetje gelegen, boekje gelezen. Om 21 uur was er vuurwerk voor de kinderen, dit was ook al erg mooi. Ze steken op 7 platforms in het water vuurwerk af. Om 00.00 uur wordt er ook op de brug vuurwerk afgestoken. Toen Bart ook bij ons was zijn we eten gaan halen. Om 00.00 uur was het vuurwerk echt prachtig!!!!!!!!! Daarna met de metro en bus richting huis! iedereen in Nederland gebeld en daarna lekker gaan slapen.

Dag 4 Australië- Sydney
Vanochtend hebben we onze spullen gepakt en gezellig met zn allen ontbeten. Naar Nederland gebeld voor Nederlands oud en nieuw. Daarna afscheid genomen van Bart, Jeannou en Sophie. En rond 13 uur heeft Bart ons afgezet op het vliegveld. Om 15 uur zijn we naar Melbourne gevlogen. Met de shuttle naar het hotel gegaan.

Dag 5 Australië-Melbourne
Vanochtend uitgeslapen, ontbeten en met de tram naar de stad gegaan. Gewinkeld en in chinatown geluncht. Daarna naar de markt gelopen maar het is veeeeel te heet 40 graden. Terug naar hotel gegaan.

Dag 6 Australië-Melbourne
Vandaag met de taxi naar het strand gegaan (St. Kilda). Maar ook vandaag is het heel erg warm, boven de 40 graden. Zelfs de wind is heet. In de zee gezwommen. Daarna bij een restaurantje wat gegeten en gedronken, maar het is echt te heet vandaag. Dus met de taxi naar het hotel gegaan. 'S avonds heerlijk gegeten in het italiaanse gedeelte van Melbourne.

Dag 7 Australië-Melbourne
Vanochtend om 8 uur onze auto opgehaald. We gaan vandaag naar de great ocean road. 's middags geluncht in een dorpje vlak voor de 12 apostels. Na de lunch naar de 12 apostels gereden, erg mooi!!!!

Dag 8 Australië-Melbourne
Met de tram naar de stad gegaan om terug te gaan naar de markt. Alleen deze is vandaag helaas dicht. Even door de stad gewandeld, lekker geluncht, oorlogsmonument bekeken, truien gekocht en sushi gehaald!!

Dag 9 Australië-Melbourne
Vandaag vroeg op want om 7.15 uur worden we met de shuttle opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We vliegen vandaag met Air Asia naar Langkawi, hier zijn we niet helemaal gerust op omdat vorige week een vliegtuig van Air Asia is neergestort. We hadden onderweg erg veel turbulentie dus het was geen fijne vlucht. Gelukkig zijn we veilig geland. Nog even wachten en dan nog een uurtje vliegen naar Langkawi. Gelukkig was dit een fijne vlucht. We hebben echt een prachtige kamer!!! Dus nog even lekker genieten!!

• 13 Mei 2015 - 18:20

Margo Teheux.:

Hallo Pim en Boukje,

Opeens krijg ik weer mailtjes binnen van jullie wereldreis. Heel mooi om weer naar te kijken, maar volgens mij zijn jullie alweer een tijdje in Nederland, gelukkig in jullie mooie huis en weer beide aan het werk. Nogmaals, boeiende verhalen en hele mooie foto's.
    Grtjes Margo

• 16 Mei 2015 - 16:40

S.sietzema:

leuk om dit verslag te lezen;het is net of ik er bij ben (was) jullie zijn ondertussen alweer een poosje terug en zeker al gesetteld in Limburg-ik was gisteren nog even bij Eppie en Bauk het gaat alweer wat beter met ze