Dag 8 t/m 13 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu Dag 8 t/m 13 Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim & Bouktje Ogtrop - WaarBenJij.nu

Dag 8 t/m 13 Thailand

Door: Pim & Bouk

Blijf op de hoogte en volg Pim & Bouktje

25 September 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 8
's Ochtends zijn we naar Tiger Kingdom geweest. Hier ben ik met een klein tijgertje op de foto geweest. Dit was erg leuk, beestjes waren super speels had er zelf eentje in m'n haren hangen. Daarna zijn we naar een fabriekje geweest waar ze zelf parasols maken en beschilderen. Hier mocht ik van Pim een mooie parasol uitzoeken met standaard en al, alvast voor mijn verjaardag :-) De parasol wordt naar Nederland gestuurd en als het goed is moet de parasol er over 60 dagen zijn.
Daarna naar het 3D museum wat erg leuk was, heb een paar foto's toegevoegd in het verslag. 's Avonds is Pim zijn pakken gaan passen, erg mooi!!! We hebben deze avond gegeten bij 1 van de beste restaurants in Chiang Mai. Er was een behoorlijke rij voor ons, we moesten ons inschrijven en ongeveer een uur wachten. Het eten was heerlijk.

Dag 9
Vandaag lekker rustig aan gedaan. Van 17 tot 21 hebben we een kookcursus gedaan bij de kookschool in Chiang Mai. Dit was erg leerzaam & lekker. We hebben na afloop een receptenboek meegekregen zodat we thuis nog eens Thais kunnen koken. Na de kookcursus zijn we over de zondagsmarkt gelopen. Dit is een hele gezellige en drukke markt.

Dag 10
Vandaag zijn we naar de Zipline geweest. Dit was echt geweldig. Aan de kabels door/boven de jungle zweven. De langste zipline was 600 meter. Ook hebben we een klein stukje geabseild en op een skateboard gestaan en op een fietsje gefietst allemaal over kabels.
Na afloop kregen we een heerlijke lunch. 's Avonds Pim zijn pakken opgehaald. Daarna naar de Night Market, deze markt is elke avond in Chiang Mai. Veel dezelfde spullen maar wel erg leuk om even rond te lopen. Daarna weer terug naar ons mooie guesthouse.

Dag 11
Bij het postkantoor hebben we Pim zijn pakken verstuurd naar Nederland. Kijken hoelang het duurt voordat deze aankomen in Nederland ;-) Daarna boodschapjes gedaan en een heerlijke massage gehad. 's Middags met taxibusje naar het treinstation want we vertrekken om 17 uur met de nachttrein naar Bangkok. Voor 30,- euro een eerste klas kaartje. We hebben een eigen cabine met een bank en wastafeltje. Na het eten komt er een mannetje langs die van het bed een stapelbed maakt. We hebben samen een filmpje gekeken en daarna heerlijk geslapen.

Dag 12
Vanochtend kwamen we rond 7 uur aan in Bangkok. Met de tuktuk naar ons guesthouse gegaan. Hier even opgefrist en op naar de ambassade van Vietnam. We willen overmorgen namelijk naar Vietnam vliegen maar moeten hiervoor eerst een visum regelen anders komen we het land niet in. Bij de ambassade moesten we een formuliertje invullen pasfoto erop en onze paspoorten afgeven, dit vonden we niet zo fijn maar goed hopelijk krijgen we ze morgen al terug. Al met al was het visum in bangkok ongeveer 15 euro + een autoritje naar Den Haag goedkoper.
Nadat we dit geregeld hadden zijn we met de Skytrain en de taxiboot naar Co van Kessel gegaan. Hier hebben we een fiets + boottocht van 5 uur gereserveerd. Toen we het kantoortje binnen liepen kwamen we nog een bekende tegen vanuit Friesland, erg leuk! De fietstocht was erg mooi. Je gaat door allemaal smalle straatjes en komt langs hele mooie plekken in Bangkok zeker de moeite waard. Af en toe een klein stukje met de boot.

Dag 13
Na het ontbijt met de taxi naar Kings temple. Dit is een erg mooie tempel met een grote liggende Boedha. Daarna naar het bekende khao san road gegaan. Dit is het echte backpackers gedeelte van Bangkok. Straat zag er leuk uit allemaal kraampjes en restaurantjes en uiteraard veel massage salons. Vonden het leuk om hier even rond te kijken en lopen en hebben heerlijk gegeten en gedronken maar zijn toch erg blij dat wij in een rustiger gedeelte van Bangkok zitten. Om 16 uur moesten we bij de ambassade zijn om ons visum op te halen. Binnen 5 minuten stonden we weer buiten met ons visum :-) Vanavond gaan we een ticket boeken naar Vietnam en een overnachting boeken:-)

Tot snel!
Liefs vanuit Bangkok

• 25 September 2014 - 14:12

Grietje:

Als thuis het Thais eten klaar is, schuiven we graag aan! Veel plezier met de volgende trip xx

• 25 September 2014 - 16:13

Marlou:

Wat weer een leuk verslag bouktje, zo blijven we goed op de hoogte van jullie avonturdn! Wat geweldig dat jullie nu bijna naar Vietnam gaan, jouw meest fantastische reis eerder! Hier in Turkije alles oom heerlijk, genieten van vooral het strand, zon en zee. Heel veel groetjes van Ruth en mij xxxxx

• 25 September 2014 - 16:21

Yvonne:

Hey Lieverds! Wat doen jullie allemaal leuke dingen, en dat wordt vast een Prachtige parasol, lief dat je die van pim kreeg. We bewaren ons verjaardags etentje voor als je terug bent of je gaat lekker thais voor ons koken ;) Have fun en we skypen binnenkort weer even! Tûtsjes ús

• 25 September 2014 - 16:43

Albert Gelling:

Stel avonturiers zijn jullie in die Aziatische landen.
    Mooi om dat zo mee te maken. Bij thuis komst maar wat lezingen houden, gelardeerd met wat eigenaardigheden die jullie ongetwijfeld zijn en nog tegen komen.
    Nog veel plezier daar en een goede reis(en) verder.

• 26 September 2014 - 17:26

Sietze Sietzema:

alsk zo volg moet je ook nog we wat huiswerk verrichten om een en ander glad te laten verlopen; jullie hebben zeker reis handboek paraat? ik moet toe geven je trant van vertellen in het reisverslag bevalt me wel; groetjes S+E

• 29 September 2014 - 19:58

Margo Teheux:

Hallo Pim en Bouk, wat een ervaringen, zomaar in de jungle, kennis maken met de " wilde dieren ". Geniet er maar van. Of het zo verstandig is te schrijven dat jullie nu ook Thais kunnen koken, weet ik niet. Ik denk dat er nu vele denken: Als ze weer thuis zijn, laten we ons verwennen. Och, kan natuurlijk ook leuk zijn: achter de kookpot, in het nieuwe pak, onder de parasol. Echt Thais.